Easyshopping.dk

Firmaer nægter at efterleve afgørelser fra Forbrugerklagenævnet

Det sker sjældent at forretninger nægter at følge afgørelser fra Forbrugerklagenævnet. En af de få er Easyshopping.dk, som har fået besked på, at en stribe kunder skal have deres penge retur efter at have købt defekte fladskærme.

Sagerne har strukket sig over to år og i mellemtiden er selskabet bag Easyshopping.dk lukket af myndighederne på grund af manglende regnskaber. Men ejeren oprettede straks et nyt selskab, som nu kører forretningen videre under helt samme navn. Det har faldet de mange forbrugere for brystet, for med lukningen af det oprindelige selskab mistede de retten til at kræve erstatning for deres dårlige køb. Så i dag har de hverken fladskærm eller penge.

Easyshopping.dk sminker sig med e-mærket. Dette mærke gives kun til butikker, som kan leve op til en række etiske krav og forretningen forpligter sig til at efterleve afgørelser fra Forbrugerklagenævnet. Easyshopping.dk ville ifølge e-mærkets direktør, Lars XX ikke kunne have fået mærket i det gamle selskab, men indtil nu har der ikke været sager i det kørende selskab.

"Vi ser ikke på hvad der har været af sager i et tidligere forløb, siger Lars XX i Basta. Men der skal bare en sag til, før vi inddrager mærkningen."

Links

forbrug.dk kan du se, hvilke firmaer der ikke har efterlevet afgørelser fra Forbrugerklagenævnet.

e-maerket.dk kan du klage, hvis du mener butikken ikke lever op til de etiske regler for e-mærket. Får du ret mister forretningen straks retten til at benytte e-mærket.

forbrug.dk kan du ligeledes klage, hvis sælgeren ikke vil erstatte eller reparere din defekte vare.

trustpilot.dk kan du tjekke forbrugernes anmeldelse af din forretning.