Europark ser stort på bilisternes klager

16x9

Det kan være slemt at opdage den hvide parkeringsafgift i forruden. Endnu værre bliver det, hvis parkeringsskiven er stillet rigtigt og man skal til at kæmpe mod et af de private parkeringsselskaber for at få ret. Det oplever hundredvis af bilister hver måned og de fleste opgiver at kæmpe imod uretfærdigheden når de første breve fra advokaterne dumper ind af brevsprækken.

Europark er Danmarks største private parkeringsselskab og her køres parkeringssagerne på samlebånd uden hensyn til den enkeltes indvendinger. Basta gennemgik en række sager med programmets advokat og afslørede en urimelig behandling af bilister, der klager.

Direktør Per Moesgaard fra Europark indrømmer at parkeringsselskabet laver fejl og i mange tilfælde ikke sagsbehandler klagerne, men bare lader deres inkassoafdeling inddrive afgifterne. Den hårdhændede behandling ligner en bevidst taktik, mener bilisten, der fik en bøde mens han akut var kommet på hospitalet. Og Europark afviste at eftergive afgiften. Da Basta træder ind i sagen vurderes den og en række andre sager på ny og alle eftergives med en undskyldning.

Det kan være vanskeligt at vide hvad reglerne er, når man får en parkeringsafgift. Så for at hjælpe seerne har Basta i samarbejde med en advokat gjort det lettere at klage. Se nedenfor, hvor nemt du kan finde den rette formulering hvis du vil klage over en uretfærdig afgift.